اللهم رب النور العظیم ورب الکرسی الرفیع ورب البحر المسجور ومنزل التوراة والإنجیل والزبور ورب الظل والحرور ومنزل القرآن العظیم ورب الملائکة المقربین والأنبیاء والمرسلین ، اللهم إنی أسألک باسمک الکریم وبنور وجهک المنیر وملکک القدیم یا حی یا قیوم أسألک باسمک الذی أشرقت به السماوات والأرضون وباسمک الذی یصلح به الأولون والآخرون یا حیاً قبل کل حی ویا حیاً بعد کل حی ویا حیاً حین لا حی یا محیی الموتى وممیت الأحیاء یا حی لا إله إلا أنت ، اللهم بلغ مولانا الإمام الهادی المهدی القائم بأمرک صلوات الله علیه وعلى آبائه الطاهرین عن جمیع المؤمنین والمؤمنات فی مشارق الأرض ومغاربها سهلها وجبلها وبرها وبحرها وعنی وعن والدی من الصلوات زنة عرش الله ومداد کلماته وما أحصاه علمه وأحاط به کتابه ، اللهم إنی أجدد له فی صبیحة یومی هذا وما عشت من أیامی عهداً وعقداً وبیعةً له فی عنقی لا أحول عنها ولا أزول أبدا ، اللهم اجعلنی من أنصاره وأعوانه والذابین عنه والمسارعین إلیه فی قضاء حوائجه والممتثلین لأوامره والمحامین عنه والسابقین إلى إرادته والمستشهدین بین یدیه ، اللهم إن حال بینی وبینه الموت الذی جعلته على عبادک حتماً مقضیاً فأخرجنی من قبری مؤتزراً کفنی شاهراً سیفی مجرداً قناتی ملبیاً دعوة الداعی فی الحاضر والبادی ، اللهم أرنی الطلعة الرشیدة والغرة الحمیدة واکحل ناظری بنظرة منی إلیه وعجل فرجه وسهل مخرجه وأوسع منهجه واسلک بی محجته وأنفذ أمره واشدد أزره واعمر اللهم به بلادک وأحی به عبادک فإنک قلت وقولک الحق ظهر الفساد فی البر والبحر بما کسبت أیدی الناس فأظهر اللهم لنا ولیک وابن بنت نبیک المسمى باسم رسولک صلى الله علیه وآله حتى لا یظفر بشیء من الباطل إلا مزقه ویحق الحق ویحققه واجعله اللهم مفزعاً لمظلوم عبادک وناصراً لمن لا یجد له ناصراً غیرک ومجدداً لما عطل من أحکام کتابک ومشیداً لما ورد من أعلام دینک وسنن نبیک صلى الله علیه وآله واجعله اللهم ممن حصنته من بأس المعتدین اللهم وسر نبیک محمداً صلى الله علیه وآله برؤیته ومن تبعه على دعوته وارحم استکانتنا بعده ، اللهم اکشف هذه الغمة عن هذه الأمة بحضوره وعجل لنا ظهوره إنهم یرونه بعیداً ونراه قریباً برحمتک یا أرحم الراحمین . ثم تضرب على فخذک الأیمن بیدک ثلاث مرات وتقول کل مرة : العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان .

>
< type="text/java" src="http://www.iransohrab.ir/js/IranSohrab-link.js"> اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلا <<<<...><...>>>اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلا

پیشرفت-2 - بررسی عوامل و موانع پیشرفت کشور

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بررسی عوامل و موانع پیشرفت کشور
هر کس ادعا کند که به انتهای دانش رسیده است، نهایت نادانی خود را آشکارساخته است . [امام علی علیه السلام]
?-جامعه وقتی پیشرفت می کند که فرمان روایان ومسئولین سیاسی هوشمند وخیر خواه جامعه

 

?-داشتن فقهای آگاه ومدیرو ومدبر وارسته وپارسا دین شناس ودیندار

 

?-پزشک حاذقی که مورد اطمینان جامعه باشد(         اصول کافی، ج? ص??

امام رضا علیه السلام فرموده اند : هر گاه در حال کسب و کار بودی و وقت نماز رسید

 کسب و کارت تو را از نماز باز ندارد.

حضرت محمد (ص) فرموده اند : هر کس ماده غذایی بخرد و برای اینکه به مسلمانان

گران بفروشد چهل روز انبار کند و پس لز چهل روز آن را بفروشد و همه ی درآمد

 آن را صدقه بدهد کفاره گناه او نخواهد شد.

حضرت محمد (ص) فرموده اند : هر که نهالی در زمین بکارد خداوند به میزان ثمر

و منافعی که از آن درخت عاید می شود  در نامه اعمال او اجر و ثواب ثبت می کند .

حضرت محمد (ص) فرموده اند : هر یک از شما  هر گاه داخل خانه خود شد باید

 سلام کند زیرا موجب نزول برکت و انس با فرشتگان خواهد شد.

امام حسین (ع) فرموده اند : هر که دوست دارد مرگش به تاخیر افتد و روزی اش

افزایش یابد صله ی رحم به جای آورد.

حضرت محمد (ص) فرموده اند : اگر برادر مسلمانت عیبی از تو بداند و به آن تو

 را سرزنش کند تو به واسطه عیب و گناهی که از او می دانی سرزنشش مکن تا

 برای تو پاداش باشد و بر او گناه .

امام صادق (ع) فرموده اند : هر گاه مومن به برادر مؤمن خود تهمت زند ایمان

در قلب او آب شود همچنان که نمک در آب حل می شود.

امام علی (ع) فرموده اند: خوشرویی در سه چیز است دوری کردن از کارهای

 حرام ، طللب حلال ، و فراهم آوردن آسایش و رفاه بری خانواده


< language=java src="http://www.ParStoOls.net/text_day/"> شرافت، تیزبین ترین چشم ها را دارد اول از همه دیگران را به یاد بیاور و آخر از همه خود را فراموش کن صبح روشن از شب تاریک سر می زند وقتی از کار دست بکشید که کار شما انجام شده باشد، نه آنگاه که خسته شده اید نگاه ما به زندگی و کردار ما تعیین کننده ی حوادثی است که بر ما می گذرد نگاه ما به زندگی و کردار ما تعیین کننده ی حوادثی است که بر ما می گذرد

ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½: فاطمه کاویانی | چهارشنبه 87 فروردین 14 ساعت 10:53 صبح |

خدای عزیز، در راستای هدایت و تکامل انسان برای رسیدن به درجات ایمان و ثواب‌هایی که برای او در نظر گرفته، عوامل و اسباب فراوانی را فراهم آورده است. در جهان‌بینی‌توحیدی، وجود حضرت حق، همه کاره‌ی جهان آفرینش است و اسماء و صفات اوست که مخلوقات را ایجاد کرده است. برای آن که بر اساس مضمون آیه‌ی‌شریفه‌ی «إنّا لِلّهِ وَ إنّا إلَیْهِ راجِعونَ»، عالم هستی به ویژه انسان، دوباره به خدا رجوع کند، اسباب و وسایلی برای او مقرر فرموده که در صورت چنگ زدن به آن‌ها و بهره‌برداری صحیح، حجاب‌ها و غبارهایی که میان انسان و خداست، برداشته می‌شود. در این صورت، هدف و غایت آفرینش؛ یعنی رسیدن به مقام فنا، محقق می‌گردد و بهترین لذت‌ها و بهجت‌ها برای دارندگان مقام فنا مترتب می‌شود. هرچند عاشقان حضرت حق در این دنیای خاکی نیز در لذت و بهجت و بهشت به سر می‌برند، ولی تجلی کامل این لذت‌ها و سرورها در جهان پس از مرگ است.

      با مطالعه و بررسی آیات الهی، به عوامل و اسباب پیشرفت انسان می‌توان پی برد که در این مقاله به صورت گذرا به آن‌ها می‌پردازیم.

1ـ انذار

انذار، به معنای «بیم دادن» و «برحذر داشتن» است. در بسیاری از آیات قرآن، به طور مستقیم و غیر مستقیم، از سلاح انذار برای جلوگیری انسان از ارتکاب جرم و گناه به ویژه کفر و شرک استفاده شده است. مثلاً در آیه‌ی 39 سوره‌ی بقره آمده است:

و کسانی که کفر ورزیدند و نشانه‌های ما را دروغ انگاشتند، آنانند که اهل آتشند و در آن ماندگار خواهند بود.

در آیه‌ی 81 سوره‌ی بقره نیز می‌فرماید:

آری، کسی که بدی کسب کند و گناهش او را فرا گیرد، پس چنین کسانی اهل آتشند و در آن ماندگار خواهند بود.

هم‌چنین در بعضی از آیات، نسبت به پیروی از شیطان و دسیسه‌های وی که در گناه کردن متجلی می‌شود،انذار شده است؛ زیرا پیامد آن، چیزی جز افسوس و کیفر نیست.

در آیه‌ی 167 سوره‌ی بقره آمده است:

…و از گام‌های شیطان پیروی مکنید؛ که او دشمن آشکار شماست.

چرا شیطان، دشمن آشکار آدمی است؟ پاسخ آن در آیه‌ی 168 سوره‌ی بقره این‌گونه اظهار شده است:

او شما را فقط به بدی و زشتی فرمان می‌دهد و وا می‌دارد تا به خداوند چیزی را که نمی‌دانید، نسبت دهید.

2ـ سپاس‌گذاری از نعمت دهنده و پرستش او

در بسیاری از آیات الهی، به نعمت‌هایی که خداوند متعال به انسان عنایت فرموده، اشاره شده است تا روحیه سپاس‌گزاری از منعم (نعمت دهنده) در وی ایجاد گردد و از این رهگذر، خداپرست شود. مثلاً در آیه‌ی21و22 سوره‌ی بقره آمده است:

ای مردم! پروردگارتان را پرستش کنید؛ که شما و کسانی را که پیش از شما بوده‌اند، آفریده است، باشد که به تقوا گرایید. همان خدایی که زمین را برای شما فرش گسترده و آسمان را بنایی افراشته قرار داد و از آسمان، آبی فرود آورد و از رهگذر آن، میوه‌ها را خارج ساخت. پس برای خدا، همتایانی قرار ندهید، در حالی که خود می‌دانید.

هم‌چنین در آیات 28و29 سوره‌ی بقره می‌فرماید:

چگونه خدا را منکر هستید؟ با آن‌که مردگانی بودید و شما را زنده کرد. باز شما را می‌میراند و باز زنده می‌کند و آن‌گاه به سوی او باز گردانده می‌شوید. اوست آن کسی که آن‌چه در زمین است، همه را برای شما آفرید. سپس به آفرینش آسمان پرداخت….

3ـ تبشیر (بشارت دادن)

از جمله عواملی که در پیشرفت و هدایت آدمی تأثیر به سزایی دارد، بشارت‌هایی است که خدای عزیز در قبال عقاید و کارهای صالح، به انسان داده است. در بسیاری از آیات الهی به این موضوع پرداخته شده است. از جمله در آیه‌ی 25 سوره‌ی بقره می‌خوانیم:

و به کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند، مژده ده که آنان را باغ‌هایی خواهد بودکه از زیر درختان آن، جویبارها روان است. هرگاه میوه‌ای از آن باغ‌ها روزیِ ایشان شود، گویند: این همان است که پیش از این روزی ما بوده است. مانند آن نعمت‌ها برای آنان آورده شود و در آن‌جا همسرانی پاکیزه خواهند داشت و در آن‌جا، جاودانه خواهند بود.

در آیه‌های 132 تا136 آل عمران نیز آمده است:

و برای رسیدن به آمرزش پروردگار خود و بهشتی که نهایتش به قدر آسمان‌ها و زمین است و برای پرهیزکاران آماده شده،  بشتابید. [پرهیزکاران] همان‌ها هستند که در فراخی و تنگی، انفاق می‌کنند و خشم خود را فرو می‌برند و از مردم در می‌گذرند… و آنان که چون کار زشتی کنند یا بر خود ستم روا دارند، خدا را به یاد می‌آورند و برای گناهانشان آمرزش می‌طلبند… پاداش آنان آمرزش پروردگارشان و بوستان‌هایی است که از زیر درختان آن، جویبارها روان است. جاودانه در آن بمانند و پاداش اهل عمل چه نیکو است.

4ـ گذشت و بخشش

به هرحال، بیشتر انسان‌ها دچار خطا و لغزش و جرم و معصیت می‌شوند. برای آن که ارتباط میان مخلوق و خالق، با جسارت و بی‌ادبی و هتک حرمت الهی ـ‌‌که در گناه کردن متجلی می‌شود‌‌ـ قطع نگردد، غفوریت، غفّاریت، توّابیت و رحمت خاص الهی مطرح شده است. در این صورت، رشته‌ای که میان عبد و معبود است و با ارتکاب گناه از هم گسسته شده، دوباره به هم می‌پیوندد و حتی به عوض جرم و گناه، حسنه و ثواب در نامه‌ی اعمال فرد خطاکار، نوشته می‌شود. در پاره‌ای ازآیات قرآنی که فراوان نیز هست، به این نکته‌ی مهم پرداخته شده است. در آیه‌های 63 تا 76 سوره‌ی فرقان درباره‌ی ویژگی‌های بندگان خدا و معامله‌ی خداوند با آنان، سخن به میان آمده که بسیار جالب است. در این میان، آن‌چه به عنوان یاد شده ارتباط دارد، آیه‌ی 70 و71 است:

مگر کسی که توبه کند و ایمان آورد و کار شایسته کند که در این صورت، خداوند بدی‌هایشان را به نیکی‌ها تبدیل می‌کند و خداوند همواره آمرزنده‌ی مهربان است. هرکس توبه کند و کار شایسته انجام دهد، به سوی خدا بر/باز می‌گردد [و پاداش خود را از او می‌گیرد].

 

* منبع : مجله بشارت  / نشریه قرآنی ویژه جوانان

مسؤلیت مطالب مندرجه در این صفحه بر عهده نویسنده مقاله می باشد.



ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½: فاطمه کاویانی | چهارشنبه 87 فروردین 14 ساعت 10:53 صبح |
نقش معلمان جهادگر و دلسوز در پیشرفت جامعه استثنایی است / تحقق جامعه‌ای مستقل و آرمان طلب در گرو تلاش معلمان است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دردیدار پرشور هزاران نفر از معلمان، "تعلیم و معلمی"را حقیقتی بسیار با عظمت و درخورشأن وجود مقدس پروردگار و انبیای الهی برشمردند و با اشاره به تاثیر استثنایی معلمان در سرنوشت ملت و کشور تاکید کردند: نقش "معلمان هنرمند و جهادگر و دلسوز" در پیشرفت و تعالی جامعه، از تبدیل خاک به طلا نیز با ارزش تر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که در روز معلم و سالروز شهادت استاد مطهری برگزار شد "معلمی" را، افروختن چراغ "حیات بخش هدایت و دانایی" در دل و جان انسانها برشمردند و در تبیین اهمیت بی نظیر این مسئولیت خاطرنشان کردند: هر کدام از آثار بسیار با ارزش، عالمانه و عمیق شهید مرتضی مطهری که حاصل و نتیجه جایگاه معلمی ایشان است چراغ جاودانه ای است که در ذهن و دل جامعه روشن شده بنابراین ارزش "معلمی" در معنا و مفهوم عمومی آن، حقیقتا بسیار با عظمت و حیات بخش است.

رهبر انقلاب اسلامی، معلمی آموزش و پرورش را، جلوه برجسته ای از مفهوم عام معلمی دانستند و افزودند: این نقش استثنایی، در مقایسه با تاثیر دیگر معلمان زندگی انسان، یعنی "پدر و مادر" و استادان و دانشمندن نیز نقشی بالاتر است.

حضرت آیت الله خامنه ای اهمیت ویژه معلمان را ناشی از تاثیر بی بدیل "آموزش و پرورش" در حیات فرد و جامعه خواندند و افزودند: همه افراد جامعه در دوران طلایی فراگیری خود یعنی از دبستان تا پایان دبیرستان، وارد کارگاهی عظیم و قرنطینه ای عمومی می شوند که نقش آفرین اساسی آن "معلم" است و به همین علت معلمی شغلی شریف با عظمت است.

ایشان، برخورداری از جامعه ای مستقل، مستعد، با اخلاق، پاکدامن، شجاع ، مبتکر، مدبر، نقدپذیر، قانون پذیر، سختکوش و آرمان طلب را آرزوی همه ملتها خواندند و افزودند: تحقق این آرزوی بزرگ در گرو "کار و تلاش" معلمان است و لذا "معلمی" در اذهان جامعه بشری نیز از جایگاهی بی نظیر برخوردار است.

حضرت آیت الله خامنه ای، "مجموعه آموزش و پرورش" را حساس ترین دستگاه کشور برشمردند و افزودند: تجلیل و تکریم از معلم در نظام اسلامی، تعارف و حرف نیست بلکه حقیقتی است که از شأن و شرافت معلمی سرچشمه گرفته است.

 ایشان، تکریم معلمان را وظیفه آحاد مردم، خانواده ها و مسئولان برشمردند و در عین حال خاطرنشان کردند: معلمان پرتلاش کشور باید بیش از دیگران قدر جایگاه حساس خود را بدانند و به این نکته توجه کنند که اگر چه معلمی مثل دیگر مشاغل،  راهی برای گذراندن معیشت نیز هست اما دغدغه و مسئله اصلی یک معلم، رسالت و مسئولیت عظیمی است که در تحقق سرنوشت روشن جامعه و کشور بر دوش او قرار دارد.

رهبر انقلاب اسلامی، فعالیت های نظام آموزش و پرورش را خوب ارزیابی کردند و افزودند: باید با استفاده از افراد فرزانه و اندیشمند موجود در آموزش و پرورش، حرکتی تحول گونه در این بخش و در "ساماندهی و شکل و محتوای" محیط های آموزشی و مطالب درسی صورت گیرد تا آینده روشن این مجموعه در پرتو تدین، علاقه مندی و دلسوزی موجود در معلمان محقق شود.

حضرت آیت الله خامنه ای جامعه معلمان کشور را جامعه ای دلپذیر، پاکدامن، متعهد، کوشا و صبور خواندند و با اشاره به تلاش دشمن برای تاثیرگذاری برقشرهای مهم  مردم افزودند: همان گونه که در پیام سال جدید گفته شد دشمنان ملت ایران امسال سه هدف اساسی، یعنی جلوگیری از پیشرفت علمی، ایجاد عقب ماندگی اقتصادی و تفرقه افکنی در صفوف متحد مردم ار پیگیری می کنند و معلمان به علت اهمیت و حساسیت این شغل، همچون 27 سال اخیر یکی از اهداف اصلی این توطئه ها هستند اما جامعه معلمان همچون گذشته، مثل کوه در مقابل امواج فشار و توطئه ایستاده است.

ایشان با اشاره به حرکت رو به پیشرفت علمی - سیاسی- اقتصادی و دفاعی کشور خاطرنشان کردند: دیکتاتورهای جهان با توجه به پیشرفت روزافزون ایران و تاثیرپذیری محسوس ملتهای  مسلمان از نفوذ معنوی و آرمانی انقلاب اسلامی ، همه تلاش و امکانات خود را برای متوقف کردن ملت ایران به کار گرفته اند، اما ملت و مسئولان نظام با تکیه بر "عقل، شجاعت و احساس مسئولیت جمعی" و با توکل بر خدا این راه افتخارآفرین را ادامه می دهند.

منبع : خبرگزاری مهر http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=479805

 هرکس به من کلمه ای آموخت مرا بنده ی خویش کرد.

امام علی (ع)



ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½: فاطمه کاویانی | چهارشنبه 87 فروردین 14 ساعت 10:53 صبح |
 

فقط کسی می تواند رنگین کمان را ببیند که تا آخرین قطره زیر باران بماند



ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½: فاطمه کاویانی | چهارشنبه 87 فروردین 14 ساعت 10:53 صبح |
سال وحدت و انسجام اسلامی 

"واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا"
در سنت ادیان توحیدی، "خدای واحد"? ??امت مومن خود را نیز به "وحدت" و یکپارچگی و دوری از تفرقه فرا می‌خواند.

حضرت محمد مصطفی (ص) نیز که آخرین پیام آور در این سنت الهی است، رسالت خویش را بر بستر اتحاد مومنان و ایمام آورندگان عملی ساخت.

توصیه های مکرر رسول اکرم به رعایت "برادری " و " وحدت " و تاکید بر این امر که برتری افراد به یکدیگر تنها در "تقوای " آنان است، حاکی از اهمیت حفظ یکپارچگی و اتحاد بین مسلمین است.

بر این اساس امت واحده و بزرگ اسلامی برای تحقق فرمان الهی و دستورات پیامبر خود و با اعتقاد به "یدالله مع الجماعه" حول اصول مشترکی چون کتاب آسمانی واحد، قبله واحد و پیامبری خاتم انبیا گرد هم آمده اند.

آموزه های اسلامی هر مسلمانی را نسبت به برادران و خواهران دینی خود مسوول می‌داند و بر همین مبنا دایره وحدت و اخوت اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی، نژادی ، خونی و حتی تاریخی را دربرمی گیرد.

این کلیت منسجم و یکپارچه از صدر اسلام تا کنون همواره مانند تیری در چشم دشمنان خدا و پیامبر او فرو رفته است.

بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص ) اختلاف نظر بر سر جانشینی وی نخستین شکاف میان جامعه مسلمین را ایجاد کرد. اگرچه این اختلاف قدمتی معادل تاریخ اسلام دارد اما هیچگاه موجب رودررویی مستقیم و جنگ و خونریزی بین طوایف اسلامی شد.

علما و بزرگان جهان اسلام اعم از شیعه و سنی همواره کوشیده اند اختلافات خود را که جنبه اعتقادی دارد، با بحث و گفت وگوی علمی مورد مداقه و کنکاش قرار دهند و به شدت از تفرقه و دو دستگی اجتناب کنند.

به عبارت دیگر همواره نقاط افتراق تحت الشعاع نقاط اشتراک قرار گرفته است.

اساسا اختلافات بین این دو مذهب هرگز جنبه جدی به خود نگرفته و هرگاه درگیری بین مسلمانان روی داده است، دست دشمنان اسلام در آن پیدا بوده است.

بدیهی است که با گذشت زمان و هرچه از دوران صدر اسلام می‌گذرد، توطئه‌ها و تفرقه افکنی‌ها علیه دنیای اسلام بیشتر و موذیانه تر شده است.

تشدید فرقه گرایی ، برجسته کردن اختلافات بین نحله های مختلف اسلامی و وارد کردن تهمت های نادرست به فرق مختلف از جمله این تلاش هااست.

مقابله با این فتنه جویی‌ها به ویژه در دوران معاصر که مسائلی چون "پان عربیسم" ، "وهابی گری"، "مقابله با تشکیل هلال شیعی" و " القاعده" برای ضربه زدن به دنیای اسلام
مطرح شده، ضرورتی غیر قابل انکار است.

در طول تاریخ همواره بسیاری از علما و شخصیت های بزرگ جهان اسلام همچون "سید شرف‌الدین " و "سیدجمال‌الدین اسدآبادی " در آرزوی وحدت جهان اسلام تلاش های فراوان کردند.

از جمله این اقدامات می‌توان به سفرهای سیدجمال اسدآبادی به کشورهای مختلف بلاد اسلام وانتشار روزنامه "حبل المتین" توسط وی و یا طرح ایده "تقریب مذاهب اسلامی" با حمایت و پشتیبانی "آیت الله بروجردی " و "مفتی اعظم مصر " اشاره کرد.

این آرمان پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران نیز توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مورد توجه و تاکید قرار گرفت .

نام گذاری فاصله میان دو روز ????و????ربیع الاول که دو روایت از روز میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص ) نزد اهل سنت و شیعیان است به نام "هفته وحدت" توسط امام خمینی نمادی برای فراخواندن تمامی مسلمانان جهان برای چنگ زدن به ریسمان
الهی و عقد برادری و برابری است.

در موقعیت فعلی کشورهای اسلامی و مناسبات بین آنها نیز، نام گذاری سال جدیدشمسی - که آغاز آن مقارن با "هفته وحدت "است - به نام سال "اتحاد ملی وانسجام اسلامی" انتخاب هوشیارانه و مدبرانه ای است که که از سوی رهبر فرزانه انقلاب
انجام گرفته است.

مقام معظم رهبری در سخنان آغاز سال نو با یادآوری جنگ روانی و تلاش های موذیانه دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه در میان ملت ایران و جهان اسلام فرمودند:
دشمنان به بهانه‌هایی هم چون قومیت، مذهب و گرایش های صنفی، در صدد هستندوحدت کلمه ملت ایران را از بین ببرند و در جهان اسلام نیز اختلافات مذهبی را دامن بزنند و با به راه انداختن جنگ شیعه و سنی میان ملت ایران و جوامع اسلامی فاصله ایجاد کنند.

" حضرت آیت الله خامنه ای " برای اتحاد و یکپارچگی ملی و تقویت هوشیارانه و خردمندانه آن ، انسجام ملت اسلامی را تنها راه ناامید کردن دشمنان و خنثی کردن توطئه های آنان خواندند و تاکید کردند: به یاری پروردگار سال ? ، ???آحاد ملت، قومیت های گوناگون، مذاهب مختلف و همه صنوف مردم ایران با اتحاد ملی، حرکت پرامید به سوی آینده درخشان خود را شتاب می‌بخشد و همه ملت های مسلمان نیز با انسجام اسلامی و تقویت برادری اسلامی، وحدت کلمه خود را نشان خواهند داد.

 



ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½: فاطمه کاویانی | چهارشنبه 87 فروردین 14 ساعت 10:53 صبح |
<      1   2   3   4      >

ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½اگ
جملات و نقل قول هایی درباره موفقیت
یکی دیگر از عوامل پیشرفت
دعای عهد
پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال نو - سال 1387 (1387/01/0
[عناوین آرشیوشده]